2012-07-16
Filed under:

More then a band - Kapitel 4

 
"Nu ska jag bada" skrek Louis och började ta av sig kläderna. Samma gjorde Zayn, Harry och Niall, Liam satt kvar med mig. "Vill inte du bada?" undrade han. "Nja" sa jag försiktigt.
"Kom igen, det blir kul" log han. " Jag bara.. jag kan inte"
"Varför?" undrade han. "För.. för mina föräldrar" stammade jag fram, jag visste inte vad jag skulle säga, utan tårarna började rinna. "Kelly.." sa han förstisktigt och drog in mig i sin famn. Det blev tyst ett långt tag, vilket var skönt.
"Har dom gått bort?" frågade han ännu försiktigare. Det tog ett tag innan jag nickade åt han fråga.
"Men tror du inte att de vill att du ska vara glad och att du måste ta chanser. Någon gång måste du komma i vattnet igen, gör det för dina föräldrar" Jag tänkte efter på det Liam, i en lång stund, jag måste nog ha tråkat ut honom."Gör det för dina föräldrar"
Jag reste mig upp och log mot honom. "Nu gör vi detta" han log stort tillbaka åt mig.
Både jag och Liam reste oss hastigt upp, men jag kände att jag direkt bara ville falla tillbaka och sätta mig ner igen. Han grabbade tag i min hand och gav mig en blick jag är här, vilket gjorde mig betydligt lugnare.
Med små fotsteg stog vi nu så att vattnet just och pass kunde nudda våra fötter. Jag skulle göra det här, jag måste, jag kan inte vara rädd för vatten hela livet. Liam tog ett hårdare tag om min hand och vi började röra oss ut i vattnet.
Jag älskar ljudet när vattnet kommer upp till sanden, det får mig att tänka på mamma och pappa. Jag vet att dom alltid är med mig.
Jag kunde inte fattade det själv, jag hade tagit mig över min högsta rädsla, att ens titta på vattnet gjorde mig illamående, men detta gick ju faktiskt riktigt bra. Liam log mot mig och höll fortfarande i min hand.
"Nu dyker vi" log honom. Osäkert log jag tillbaka och nickade. Vi dök ner tillsammans och han släppte aldrig min hand.
 
Jag kan inte fatta att jag faktiskt gjorde det, jag badade i havet igen och det kändes otroligt bra, som att jag aldrig lämnat det. Det ända jag visste nu var att jag aldrig ville lämna det igen, så här ville jag att det skulle vara för evigt.
 
Liams perspektiv.
När Kelly gick ut i vattnet kändes hon väldigt osäker men ändå bestämd över att hon skulle göra detta, man såg det i hennes ögon. När hon äntligen kommit i vattnet såg man glimten i hennes ögon, hur glad hon var över att hon gjorde detta, hur glad hon är över att vara i vattnet, där hon hör hemma.
30 minuter senare gick killarna upp, till och med jag, fast inte Kelly, hon var där ute helt själv och flöt på vågorna. Jag kunde se ända hit hur hon log även fast det var mörkt.
"Kelly kom upp nu, vi ska grilla korv" Skrek Harry till henne så att hon kunde höra.
"Jag kommer" skrek hon tillbaka och man kunde direkt höra på hennes röst att hon var hur glad som helst.
 
Kellys perspektiv.
Efter Harry ropat på mig gick jag upp ur vattnet, det kändes tråkigt att lämna det. För sekunden jag lämnade det kändes allting tomt igen.
"Vi kan bada imorgon igen" sa Liam när jag kommit upp ur vattnet.
"Nej, då ska vi surfa" sa jag bestämt och log mot killarna.
"Visst, men var berädd på att get your as kicked" blinkade Louis till mig.
"Det får vi allt se" blinkade jag tillbaka och killarna "Ooohhh"ade.
 
Jag kollade på klockan och såg att den var snart halv 1, jag hoppade direkt till och de kollade konstigt på mig.
"Klockan är halv 1 och jag har skola i morgon" sa jag panikslagen och visste inte vad jag skulle göra.
"Men du måste ju hem tösen, vi ses ju säkert imorgon, eller idag" sa Zayn lugnt.
Jag började direkt packa ihop mina saker och gav killarna en snabb kram.
"Hör av er" skrek jag och började springa hem.
"Pusspuss" hörde jag hur Harry skrek,, jag kunde inte låta bli att skratta.
 
 

Namn: :)

Fin fin blogg! :)

Kolla gärna in på min blogg, gör gärna länkbyten osv :)

Datum:2012-07-18 - Tid:09:48:39
Hemsida: http://gottabeyooou.blogg.se
Namn: tove

super bra!!

kolla gärna in min blogg :)

Datum:2012-11-08 - Tid:17:28:21
Hemsida: http://www.onedirectionstories.webblogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: